
7 DÁRKŮ PRO PID
Letos jsme se na Vánoce pustili do něčeho speciálního! Vyjíždíme s Ostravskou Karosou, kterou jsme převlékli jako vánoční vůz, abychom posbírali všechna přání a dárky od redaktorů Metrobusu pro PID. Premiérujeme v 16 hodin!
Letos jsme se na Vánoce pustili do něčeho speciálního! Vyjíždíme s Ostravskou Karosou, kterou jsme převlékli jako vánoční vůz, abychom posbírali všechna přání a dárky od redaktorů Metrobusu pro PID. Premiérujeme v 16 hodin!
Středočeský kraj chce zrušit nástup předními dveřmi do autobusů a kontrolu jízdného řidičem. Praha protestuje, protože se bojí ztráty tržeb a zvýšení podvodů u cestujících. Je to skutečně tak ostré, jak někteří tvrdí?
Jak se vede nově vysoutěženým autobusovým dopravcům ve Středočeském kraji? Co přinese nový železniční grafikon? Na to odpoví poslední letošní Expres.
Máme tu prosinec, to znamená, že shánění dárků už je v plném proudu. Proto tu máme nějaký tipy pro vás:
Vánoce již klepou na dveře a my se podíváme na to, jak bude v čase vánočním fungovat Metrobus. Fofrman se ptá, ti nejpovolanější odpovídají.
Dnešní Expres nás zavede k soutěžím na autobusové dopravce v PID, dočasno-trvale uzavřený Libeňský most, novým tramvajím v Plzni nebo na drahý Barrandovský most.
Trendem bezmotorové dopravy posledních let se stávají **školní ulice** - půlhodinová ranní omezení provozu aut před školami, aby se děti mohly dostat pohodlně a bezpečně až ke vchodu do budovy. Ing.ženýři se tomu podívají na vrub.
V dnešním vydaní se podíváme na objednávku nových autobusů Iveco Urbanway pro DPP, stavbu tramvajové tratě na Pankrác i Strahov a nové tramvaje pro Bratislavu.
V Hesensku zvažují zrušení smlouvy s Alstomem, v Dopravním podniku hlavního města Prahy došlo k rošádě, Opatov bude bez parkovacího domu a nouzová tlačítka v metru jsou výraznější.
Začátkem zaří proběhl již několikátý Regionální den PID, tentokrát v Hostivici, kde bylo k vidění spousta vlaků, autobusů a mnoho dalšího. Letos například i technika z letiště, o tom už ale v samotném videu.
Při žádné dopravní reformě kraje nezapomínají na jedno: Na NÍZKOPODLAŽNOST. Ale jako obvykle, i tento parametr má svá ale. Ing.ženýři se dnes podívají na tři příklady situací, kdy se nízkopodlažní vozy nemusí vyplatit. Nebo jsou přímo na škodu.
Železniční zastávka Praha-Kačerov prošla modernizací. Díky druhé koleji na Branickém mostě dojde také ke zvýšení kapacity tratě o 40 procent. Více se dozvíte z dnešní reportáže.