Modřany
Modřanská rychlodráha, nejdelší úsek tramvajových tratí v Praze, který vede mimo silnici, nabízí skutečně rychlé a spolehlivé spojení jihu s centrem. Většinu doby vede podél Vltavy, což na kráse jen přidává.
Modřanská rychlodráha, nejdelší úsek tramvajových tratí v Praze, který vede mimo silnici, nabízí skutečně rychlé a spolehlivé spojení jihu s centrem. Většinu doby vede podél Vltavy, což na kráse jen přidává.
Víte, kde leží křižovatka Octárna? Odpojuje se z ní například spojka přes Hládkov, nebo také zbytek dnes probírané tratě od Prašného mostu na Sídliště Petřiny.
Tramvajová trať od Chotkových sadů na Bílou Horu je lehce přesmyčkovaná – po celé trase nalezneme přibližně 6 možností obratu tramvají, ač sem v běžném provozu zajíždí jen 3 různé linky.
Od Vozovny Strašnice do Hostivaře se táhne tramvajová trať s linkou 26, kterou v dnešním videu prochází Michal. Cestou potkává dvě nádraží a u nich smyčky... i když v minulosti a v budoucnosti budou trochu jinde.
Dvě nesourodé tratě přes Holešovice a Troju rády slouží pro odklon tramvají při stržené troleji U Kříže. Ale kromě toho tu nalezneme ráj Vídeňských zastávek či nejnovější pražský most.
Linky 3 a 24 spolu sdílí od Florence až po Kobylisy stejnou trasu a projíždí tak nově rekonstruované tratě v Sokolovské a Zenklově ulici. Nebo taky multikřižovatku na Palmovce.
Dvě nejsevernější tratě v Praze obsluhují Kobylisy a Ďáblice. Věděli jste, že ta k Vozovně Kobylisy dříve neměla smyčku? A že při stavbě metra C jezdily do Ďáblic dva vozy KT8?
Největší nepoužívaná smyčka Špejchar započne dnešní video o Holešovických tratích, ať už kolem Výstaviště, nebo kolem Pražské tržnice a Vltavské.
V celém úseku ze Želivského na Ústřední dílny DP jezdí jen jedna linka a manipulační tramvaje. Ovšem kromě těchto kolejí se podíváme ještě na nácestnou smyčku Černokostelecká a odbočku k Vozovně Strašnice.
Těšnov sdílí dvě zaniklé významné objekty. Bývalé vlakové nádraží a také jednu ze čtyř pražských úplných křižovatek. Zbývá jen jednokolejná smyčka.
Nejvytíženější místa v pražské tramvajové sítí jsou dnešním tématem. Bez křižovatek Lazarská a Karlovo náměstí, stejně jako bez tratí Lazarskou a Ječnou ulicí, by doprava v Praze fungovala úplně jinak.
Z Čechova náměstí vedou na I. P. Pavlovu dvě tratě, které různými ulicemi projíždí převážně Vršovice. A pak jedna malinká do obratového trojúhelníku Zvonařka.