Adventní kalendář 2019

Spořilov a Pankrác

Spořilov a Pankrác

Jednu z mladších smyček Spořilov čeká v brzké době zánik, zatímco bude trať prodloužena dále na jih. Stejně tak smyčka u vozovny Pankrác by mohla projít přeměnou a trať prodloužením.

Zderaz

Zderaz

Nejpropletenějším územím Prahy je zcela jistě Nové Město v oblasti Zderazu. Dvě severojižní tratě a tři východozápadní zvládají provoz držet pravidelný a efektivní.

Lehovec

Lehovec

Z Palmovky a Balabenky vedou dvě paralelní tratě s různou historií, ač stejným cílem, smyčkou Lehovec. Michal tuto trasu postupně představuje.

Žižkov a Krejcárek

Žižkov a Krejcárek

Nejstarší dráha Elektrických podniků a k tomu první trať na samostatném tělese. Tuto dvojici dostal Dan a ukáže vám třeba útroby tramvajového mostu z Ohrady na Palmovku.

Barrandov a Radlická

Barrandov a Radlická

Dvě nejnovější tratě v Praze shodou okolností sdílejí počáteční uzel - Anděl. Poté pokračují buď běžnou zástavbou na konečnou Radlická, nebo podél železnice na Lihovar a poté rychlodráhou na Barrandov.

Klárov

Klárov

Klárov je spojnicí velkého množství tratí nad Vltavu, podél Vltavy, přes Vltavu... Sice dnes moc zastávek nepotkáme, ale za to projdeme všechny úseky, které s Klárovem souvisí.

Spojovací

Spojovací

Velkokapacitní smyčka nedaleko centra Prahy má dlouhou historii, v jistém smyslu nejdelší ze všech koncových smyček v Praze. Dříve se na ní jezdilo od Prašné brány, ale ty doby už jsou pryč a dnes se na Spojovací dostaneme jen objezdem.

Řepy

Řepy

Která z koncových tratí je nejvytíženější, skýtá jednu vozovnu a jedno velké sídliště, a dokonce v historii měla odbočku na Vypich?

Malá Strana

Malá Strana

Na levém břehu Vltavy nalezneme pouze jedinou podélnou trať, ale přesto je rozmanitá. Jak se liší Malostranské úzké uličky od širokých Smíchovských tříd? A které z nich se vám víc líbí?