
Spořilov a Pankrác
Jednu z mladších smyček Spořilov čeká v brzké době zánik, zatímco bude trať prodloužena dále na jih. Stejně tak smyčka u vozovny Pankrác by mohla projít přeměnou a trať prodloužením.
Jednu z mladších smyček Spořilov čeká v brzké době zánik, zatímco bude trať prodloužena dále na jih. Stejně tak smyčka u vozovny Pankrác by mohla projít přeměnou a trať prodloužením.
Nejpropletenějším územím Prahy je zcela jistě Nové Město v oblasti Zderazu. Dvě severojižní tratě a tři východozápadní zvládají provoz držet pravidelný a efektivní.
Z Palmovky a Balabenky vedou dvě paralelní tratě s různou historií, ač stejným cílem, smyčkou Lehovec. Michal tuto trasu postupně představuje.
Nejstarší dráha Elektrických podniků a k tomu první trať na samostatném tělese. Tuto dvojici dostal Dan a ukáže vám třeba útroby tramvajového mostu z Ohrady na Palmovku.
Dvě nejnovější tratě v Praze shodou okolností sdílejí počáteční uzel - Anděl. Poté pokračují buď běžnou zástavbou na konečnou Radlická, nebo podél železnice na Lihovar a poté rychlodráhou na Barrandov.
Klárov je spojnicí velkého množství tratí nad Vltavu, podél Vltavy, přes Vltavu... Sice dnes moc zastávek nepotkáme, ale za to projdeme všechny úseky, které s Klárovem souvisí.
Velkokapacitní smyčka nedaleko centra Prahy má dlouhou historii, v jistém smyslu nejdelší ze všech koncových smyček v Praze. Dříve se na ní jezdilo od Prašné brány, ale ty doby už jsou pryč a dnes se na Spojovací dostaneme jen objezdem.
Která z koncových tratí je nejvytíženější, skýtá jednu vozovnu a jedno velké sídliště, a dokonce v historii měla odbočku na Vypich?
Na levém břehu Vltavy nalezneme pouze jedinou podélnou trať, ale přesto je rozmanitá. Jak se liší Malostranské úzké uličky od širokých Smíchovských tříd? A které z nich se vám víc líbí?