![Šťastné a veselé!](https://data.metrobus.cz/mb/uprimny-pruvodce-stastne-a-vesele_176.png)
Šťastné a veselé!
Agresivní cestující nepochopení žádným z namyšlených dopravních zaměstnanců... Takto vykreslenou Pražskou integrovanou dopravou přeci Advent skončit nemůže. Dnes se pokusíme řidiče uklidnit a přesvědčit, že to jde i jinak.
Agresivní cestující nepochopení žádným z namyšlených dopravních zaměstnanců... Takto vykreslenou Pražskou integrovanou dopravou přeci Advent skončit nemůže. Dnes se pokusíme řidiče uklidnit a přesvědčit, že to jde i jinak.
Princip označování jízdenek po nástupu do vozidla nebo před vstupem do přepravního prostoru zůstává pro mnohé pražské turisty záhadou. Systém to dnešním dvěma turistům rozhodně neulehčil.
Nedbalý řidič autobusu telefonuje a ani nesleduje, co mu na zastávkách nastupuje dovnitř. Když pak zjistí, že cestující porušili normu jednoho kočárku na vozidlo....
Jízdenka vypočtená podle počtu projetých pásem je základním pilířem Pražské integrované dopravy. Navazování na předplatný kupón ve osobním vlaku či spěšňáku ovšem může být slušný oříšek i pro průvodčího.
Na oblíbené trase našeho cestujícího jednou linkou bez přestupu do popovického pivovaru se přeci nemůže stát nic zlého. Jen tarifně mu to nevychází tak, jak by si přál. Jak je možné, že jízdenka včera stála jinak?
Jednotná kvalita integrované dopravy je vidět na každém rohu, i na každé stěně. Spolehlivost jednotného nátěru se tak rozhodli vyzkoušet dva kamarádi na vážné sázce!
Už i Vláďa ví, že je vždy výhodnější si u průvodčího či na pokladně předem požádat o jízdenku PID. Výjimka ale potvrzuje pravidlo, jak se dozví dnešní cestující ZTP.
Pražská noční doprava překonává všechny evropské zvyklosti. Půlhodinový interval na většině linek do všech částí města nelze nic než chválit. Nebo vysvětlit neznalým kamarádům, kteří nestihnou doběhnout metro z hospody.
Při mimořádnostech není výjimkou odklonit autobusy do jiných zastávek, ukončit je předčasně či poslat je po trase jiných linek. Jak to ale dát vědět cestujícím?
Jak už i Vláďa ví, o jízdenku PID je nutné vždy žádat předem, aby nedošlo ke zmatkům a dostali jste tu nejlevnější. Aby to ovšem nebylo jednoduché, i mezi jednotlivými vlaky nyní našel Franta rozdíl.
Velkou novinkou s příchodem PID do regionální dopravy je možnost si zakoupit předplatné na libovolnou trasu a ušetřit tak na denním dojíždění. Pokud si ovšem vyberete vhodnou trasu.
S časovou platností jízdenky v aplikaci Lítačka už si pohrávali neznalí cestující hráli v metru, když jim nastavila začátek platnosti nesprávně až na odjezd vlaku. Netušili, že opačný problém může nastat v autobuse.