
Co schází tarifu PID
Je pro tak velký systém jako Pražská integrovaná doprava vhodný pásmový tarif, nebo na tom vlastně nezáleží? Aslanex tuto otázku shodou okolností rozebral ve své diplomové práci, kterou nakousne i v tomto videu.
Je pro tak velký systém jako Pražská integrovaná doprava vhodný pásmový tarif, nebo na tom vlastně nezáleží? Aslanex tuto otázku shodou okolností rozebral ve své diplomové práci, kterou nakousne i v tomto videu.
Opozice straší katastrofou, vládnoucí koalice zase spuštění rekonstrukce Barrandovského mostu považuje za jeden ze svých nejdůležitějších činů. Jak ale ve skutečnosti dopadla?
Říčanská veřejná doprava jen vzkvétá. Po nedávném zavedení nových městských minibusových linek radnice také získala evropskou dotaci na nové označníky – ale jak to dopadlo?
Na sklonku minulého roku nastal i sklonek osobního provozu na některých středočeských lokálkách. Znevažujeme tím historii, nebo se chováme ekonomicky a pomůže to dopravě jinde?
Nová vlaková hvězda Česka zvaná InterJet na vás hned po nástupu (nebo už při příjezdu) dýchne novotou a luxusem. Raf se ale podívá i na neduhy této jednotky...
Středočeský je posledním z krajů, který řeší soutěže na autobusové linky. Inspiroval se jinými kraji, nebo jsou soutěže nastaveny diskriminačně a ničemu nepomohou?
Po letech hororových podmínek pro cestující jednoho z největších pražských autobusových terminálů se začíná blýskat na lepší zítřky. Opravdu je ale dobrý nápad zasypávat současná nástupiště a nahradit je úrovňovými?
Kolik napočítáme v Praze tramvajových radiál v severojižním směru, z toho u kolika se jedná o vytížené tratě v centru a co tyto tratě nejvíce zdržuje? Řešení přitom není obzvlášť složité.
V dnešním komentáři se zastavíme nad běžně opomíjenou drobností: Zastávkovými označníky. Nová verze, kterou Ropid postupně rozšiřuje po pražských zastávkách, je těžce standardizovaná a opomíná různá místní specifika...
Nová 200-metrová trať na Pankrác vyvolává už přes půl roku značné kontroverze. Bylo rozhodnuto, že se sem po výluce tramvaj dostane pomocí nové linky 19 z Pankráce až na Lehovec. Nenapáchá taková trasa více škody než užitku?
Jak Praha kontroluje finance vynakládané na zajištění autobusové dopravy? Proč někteří dopravci jezdí za pečlivě vysoutěžené ceny, ale jiní si cenu dopravního výkonu určují sami?
Cena dlouhodobého i krátkodobého jízdného v Praze se za posledních 10 let prakticky nezměnila. Dává smysl jízdné zvednout ve srovnání s jinými městy, množstvím spojů nebo inflací?