
Nejvyšší čas soutěžit městské linky
Jak Praha kontroluje finance vynakládané na zajištění autobusové dopravy? Proč někteří dopravci jezdí za pečlivě vysoutěžené ceny, ale jiní si cenu dopravního výkonu určují sami?
Jak Praha kontroluje finance vynakládané na zajištění autobusové dopravy? Proč někteří dopravci jezdí za pečlivě vysoutěžené ceny, ale jiní si cenu dopravního výkonu určují sami?
Cena dlouhodobého i krátkodobého jízdného v Praze se za posledních 10 let prakticky nezměnila. Dává smysl jízdné zvednout ve srovnání s jinými městy, množstvím spojů nebo inflací?
Město Praha se rozhodlo revolučním způsobem změnit vizuální identitu Pražské integrované dopravy. Nápad dobrý, ale jak dopadlo provedení?
Ač jsou tramvaje oblíbený a efektivní dopravní prostředek pro cesty po městě, dlouhodobě je trápí nízká cestovní rychlost ve srovnání s jinými dopravními prostředky. Aslanex v tomto komentáři ukazuje dva nápady, na co se zaměřit, aby se rychlost zvýšila.
Se zvyšujícími se nároky na dopravce v PID vznikl i zajímavý standard - nejvyšší stáří autobusů. Všechna vozidla, která určené stáří překročí, musí být bez ohledu na technický stav vyřazena.
Kritických ohlasů se za posledních 11 let sneslo na nejnovější pražské tramvaje 15T více než dost. Ale co jejich podvozky?
Správa železnic plánuje postupně zjednodušovat nádražní hlášení. Začala opravdu kontroverzním krokem bez jistého užitku, totiž zrušením originálních znělek, které přidávali energii každému většímu nádraží.
Na nádraží Vršovice otevřeli nové čtvrté nástupiště... jenže neotevřeli k němu vedoucí podchod. Jak myslíte, že na něj teď cestující chodí? A jak se k jejich bezpečnosti staví Správa železnic?
Arriva od prosince vyjíždí s 20 novými motoráky na rychlíkové linky. Ale kde jsou ty hotové motoráky? Zvládne Arriva opravdu vyjet? Budeme doufat.
Celé Česko trpí velkým nedostatkem řidičů autobusů. V posledních měsících se to projevuje i u městského dopravce DPP, který se rozhodl své problémy řešit omezením dopravy, přestože jiní dopravci nabídli své kapacity na pomoc.
Aslanex komentuje na příkladu Libeňského přesmyku podceňenou nákladní železnici. Myslíte, že je současná situace dlouhodobě udržitelná?
Pod značkou Pražská Integrovaná Doprava a její zkratkou PID si všichni hned představíme funkční dopravní systém v Praze a Středočeském kraji. Co byste řekli, kdybychom tuto zavedenou značku zahodili a vymysleli novou?