Celopolepy vozidel vs. vizuální smog
Reklamy na vozidlech jako častý terč kritiky reklamy ve městě jsou na první pohled agresivní, ale když je rozebereme do hloubky, není těžké zjistit, že ostatní typy reklamy jsou na tom ještě hůře.
Reklamy na vozidlech jako častý terč kritiky reklamy ve městě jsou na první pohled agresivní, ale když je rozebereme do hloubky, není těžké zjistit, že ostatní typy reklamy jsou na tom ještě hůře.
Úzká hrdla tramvajové sítě jsme již probrali, ale autobusy na tom nejsou o nic lépe. Právě naopak je zdržuje okolní provoz čím dál častěji a buspruhy tomu pomáhají méně, než by bylo žádoucí.
Jaké kvalitativní prvky cestující posuzuje při cestování veřejnou dopravou a jak moc tomu odpovídají standardy PID? Minimálně jeden bod je v tomto ohledu značně pochybný, a přitom způsobuje menším dopravcům nemalé komplikace a prodražuje dopravu.
Je pro tak velký systém jako Pražská integrovaná doprava vhodný pásmový tarif, nebo na tom vlastně nezáleží? Aslanex tuto otázku shodou okolností rozebral ve své diplomové práci, kterou nakousne i v tomto videu.
Opozice straší katastrofou, vládnoucí koalice zase spuštění rekonstrukce Barrandovského mostu považuje za jeden ze svých nejdůležitějších činů. Jak ale ve skutečnosti dopadla?
Říčanská veřejná doprava jen vzkvétá. Po nedávném zavedení nových městských minibusových linek radnice také získala evropskou dotaci na nové označníky – ale jak to dopadlo?
Na sklonku minulého roku nastal i sklonek osobního provozu na některých středočeských lokálkách. Znevažujeme tím historii, nebo se chováme ekonomicky a pomůže to dopravě jinde?
Nová vlaková hvězda Česka zvaná InterJet na vás hned po nástupu (nebo už při příjezdu) dýchne novotou a luxusem. Raf se ale podívá i na neduhy této jednotky...
Středočeský je posledním z krajů, který řeší soutěže na autobusové linky. Inspiroval se jinými kraji, nebo jsou soutěže nastaveny diskriminačně a ničemu nepomohou?
Po letech hororových podmínek pro cestující jednoho z největších pražských autobusových terminálů se začíná blýskat na lepší zítřky. Opravdu je ale dobrý nápad zasypávat současná nástupiště a nahradit je úrovňovými?
Kolik napočítáme v Praze tramvajových radiál v severojižním směru, z toho u kolika se jedná o vytížené tratě v centru a co tyto tratě nejvíce zdržuje? Řešení přitom není obzvlášť složité.
V dnešním komentáři se zastavíme nad běžně opomíjenou drobností: Zastávkovými označníky. Nová verze, kterou Ropid postupně rozšiřuje po pražských zastávkách, je těžce standardizovaná a opomíná různá místní specifika...