
Soutěže na míru velkým dopravcům
Středočeský je posledním z krajů, který řeší soutěže na autobusové linky. Inspiroval se jinými kraji, nebo jsou soutěže nastaveny diskriminačně a ničemu nepomohou?
Středočeský je posledním z krajů, který řeší soutěže na autobusové linky. Inspiroval se jinými kraji, nebo jsou soutěže nastaveny diskriminačně a ničemu nepomohou?
Po letech hororových podmínek pro cestující jednoho z největších pražských autobusových terminálů se začíná blýskat na lepší zítřky. Opravdu je ale dobrý nápad zasypávat současná nástupiště a nahradit je úrovňovými?
Kolik napočítáme v Praze tramvajových radiál v severojižním směru, z toho u kolika se jedná o vytížené tratě v centru a co tyto tratě nejvíce zdržuje? Řešení přitom není obzvlášť složité.
V dnešním komentáři se zastavíme nad běžně opomíjenou drobností: Zastávkovými označníky. Nová verze, kterou Ropid postupně rozšiřuje po pražských zastávkách, je těžce standardizovaná a opomíná různá místní specifika...
Nová 200-metrová trať na Pankrác vyvolává už přes půl roku značné kontroverze. Bylo rozhodnuto, že se sem po výluce tramvaj dostane pomocí nové linky 19 z Pankráce až na Lehovec. Nenapáchá taková trasa více škody než užitku?
Jak Praha kontroluje finance vynakládané na zajištění autobusové dopravy? Proč někteří dopravci jezdí za pečlivě vysoutěžené ceny, ale jiní si cenu dopravního výkonu určují sami?
Cena dlouhodobého i krátkodobého jízdného v Praze se za posledních 10 let prakticky nezměnila. Dává smysl jízdné zvednout ve srovnání s jinými městy, množstvím spojů nebo inflací?
Město Praha se rozhodlo revolučním způsobem změnit vizuální identitu Pražské integrované dopravy. Nápad dobrý, ale jak dopadlo provedení?
Ač jsou tramvaje oblíbený a efektivní dopravní prostředek pro cesty po městě, dlouhodobě je trápí nízká cestovní rychlost ve srovnání s jinými dopravními prostředky. Aslanex v tomto komentáři ukazuje dva nápady, na co se zaměřit, aby se rychlost zvýšila.
Se zvyšujícími se nároky na dopravce v PID vznikl i zajímavý standard - nejvyšší stáří autobusů. Všechna vozidla, která určené stáří překročí, musí být bez ohledu na technický stav vyřazena.
Kritických ohlasů se za posledních 11 let sneslo na nejnovější pražské tramvaje 15T více než dost. Ale co jejich podvozky?
Správa železnic plánuje postupně zjednodušovat nádražní hlášení. Začala opravdu kontroverzním krokem bez jistého užitku, totiž zrušením originálních znělek, které přidávali energii každému většímu nádraží.