Má smysl měnit čísla trolejbusům?
Ve třetím komentáři ze série se zaměříme na nejnovější formu pražské dopravy - Trolejbusy! Jedno ovšem novinkou není - trasy zavedených linek přesně kopírují staré autobusové linky prakticky beze změny.
Ve třetím komentáři ze série se zaměříme na nejnovější formu pražské dopravy - Trolejbusy! Jedno ovšem novinkou není - trasy zavedených linek přesně kopírují staré autobusové linky prakticky beze změny.
Poslední roky se rozmáhají trvalé úvraťové konečné - počty obousměrných vozů ovšem Praha tento vývoj vůbec nereflektuje.
V dalším dílu série o vizuálním smogu se Aslanex zaměřuje na pohyblivou reklamu. Ač se jí Praha dodnes úspěšně vyhýbala, časy se začínají pomalu měnit.
Zatravněné koleje, ulice plné stromů, není to ideál? Dan se tentokrát projde po několika tramvajových tratích a ukáže nám místa, kam se ani toto řešení nehodí.
Příměstské tramvaje mohou být funkční budoucností kapacitní a ekologické dopravy. Není tomu tak ale v případě projektu trati do Zdib, respektive ke Zdibským polím, která většině cestujících spíše uškodí.
V sérii o vizuálním smogu odbočíme o jeden smysl dále. Je skutečně potřeba hlásit vše tak, jak jsme doteď zvyklí? Kdy to hraničí se zbytečností či reklamou?
Železniční most už roky chátrá a konec jeho životnosti začíná pociťovat i železniční doprava. Dává smysl se snažit o jeho záchranu, nebo je nejvyšší čas vybudovat novou adekvátní náhradu?
Zrušení nejlevnější dvoupásmové jízdenky a zkrácení platnosti ostatních, aby se paleta jízdenek zjednoduššila a zesrozumitelnila. To si slibuje od změn IDSK a radní pro dopravu Borecký. Jaké následky to ale ve skutečnosti přinese?
Reklama je v rámci diskuze o vizuálním smogu skloňovaná často, stejně jako jsme se jí my věnovali v minulém komentáři. O to přehlíženější je nicméně nespočet cedulí a bezvýznamných upozornění, které vytváří sám systém.
Změny dopravců na železnici přináší i časté existenční problémy klasickým jízdenkovým pokladnám. Přitom se nabízí mnoho moderních způsobů, jak jízdné nabízet i bez nutné fyzické přítomnosti zaměstnance jednoho dopravce.
Reklamy na vozidlech jako častý terč kritiky reklamy ve městě jsou na první pohled agresivní, ale když je rozebereme do hloubky, není těžké zjistit, že ostatní typy reklamy jsou na tom ještě hůře.
Úzká hrdla tramvajové sítě jsme již probrali, ale autobusy na tom nejsou o nic lépe. Právě naopak je zdržuje okolní provoz čím dál častěji a buspruhy tomu pomáhají méně, než by bylo žádoucí.