
Nová trať na Slivenec
Jen jedna zastávka celý rok scházela, aby Fofrman mohl dokončit svůj slib a projít kompletní tramvajovou trať na Slivenec. Nyní nastal ten správný čas.
Jen jedna zastávka celý rok scházela, aby Fofrman mohl dokončit svůj slib a projít kompletní tramvajovou trať na Slivenec. Nyní nastal ten správný čas.
Zakryté i odkryté stavební jámy, odvolání a soudní procesy... Ač to zatím není provozně poznat, na pozadí výstavby metra D se toho nezměnilo málo. Dan se podívá do hloubky.
Nová, či stará? Co provázelo cestu tramvaje K2 do Prahy? Fofrman se tomu podívá na kloub.
26 let tradiční hlas Dagmar Hazdrové provázel celou síť PID a nejen tu. Postupná klesající kvalita nicméně byla znát a tak se Praha rozhodla pečlivě vybrat hlas nový.
Nepřestupní tarif s jízdenkou u řidiče, plynové autobusy, linky s všemožnými intervaly... Tentokrát se podíváme do největšího středočeského města, které se snaží udržovat MHD na úrovni a o úspěchu by se dalo snadno polemizovat.
Zatím spíše opomenutý přestupní bod u metra Depo Hostivař se mění k nepoznání. Nové tramvajové koleje, autobusová nástupiště a slíbena je i vlaková zastávka.
Po 14 letech slibů o rozvoji tramvajové dopravy jsme se dočkali. Dvě nové zastávky na kraji Barrandova, jedna u nové zástavby a druhá poměrně daleko od zástavby staré. Několik dní po otevření jsme se zajeli podívat, jak celá stavba dopadla.
Města jsou sice menší, ale stále dostatečně velká na samostatný provoz veřejné dopravy. Pomalu rozjíždíme sérii o MHD mimo Prahu a začínáme Říčany, které ve své nejmodernější podobě vypravují několik zelených minibusů zdarma každý den.
Nová železniční hvězda střední Evropy, zrychlení na lokálce o 12 minut či další soukromníci? Nedošlo někde naopak ke zhoršení kvality cestování?
Zbloudili jsme do jedné z nejmodernějších staveb v třetím největším českém městě - Ostravě. Ve Vozovně Poruba dnes nalezneme třeba nejnovější tramvaje od Stadleru.
Už 130 let se můžeme svézt pozemní lanovkou z Újezda na Petřín. Její provoz provázely komplikace způsobené válkami či technickými poruchami, nicméně dnes ji čeká zářná budoucnost.
Na první pohled klasická, přesto originální. Sedačková lanovka v pražské Zoologické zahradě spojuje jinak těžce spojitelná místa a řeší tak problém strmého terénu, který je pro tuto zoo ikonický.