
Nové městské linky a zastávky
Blízká i daleká budoucnost slibuje nové železniční zastávky a další městské vlakové linky. V dvoudílné sérii si rychle shrneme místa, kde se takových změn dočkáme.
Blízká i daleká budoucnost slibuje nové železniční zastávky a další městské vlakové linky. V dvoudílné sérii si rychle shrneme místa, kde se takových změn dočkáme.
Jedno z nejvýznamnějších pražských nádraží ještě nedávno ohrožovaly úvahy o kompletním zrušení, nicméně v posledních letech se rozhodlo provést jeho významnou modernizaci, včetně rozšíření počtu nástupišť nebo přístupových cest.
Příjezd vlaků na pražské Hlavní nádraží vypadal ještě před 15 lety úplně jinak. Místo dnešní čtyřkolejky vedly podél Vítkova jen dvě jednokolejné tratě – dnes se budeme věnovat té jižní.
Největší železniční změny v těchto letech můžeme pozorovat na pomezí Strašnic, Vršovic a Zahradního Města. Zaniká zde stará trať a zastávka a vzniká nová kapacitní železnice.
Ještě před 13 lety se na pražské Hlavní nádraží nejezdilo velkolepými tunely a mosty pod Vítkovem. Všechny dálkové vlaky kopec objížděly buďto z jihu, nebo ze severu - a právě na druhou variantu historické trasy se dnes podíváme dopodrobna.
Jedněm z posledních tramvají vyráběných ve Smíchovské Ringhofferovce zbývají poslední dny života. Počet provozních kusů se drží na minimu a brzy se tak s pravidelným provozem Tater T6A5 v Praze rozloučíme. Jaká je krátká historie této typové řady?
Pamatujete, co jsme na Mánesově a Čechově mostě nejvíce kritizovali? Rozhodli jsme se, že tyto dva mosty společně zbavíme nálepek a zámečků.
Železniční trať z Prahy do Modřan byla ve svém prvotním trasování výrazně klikatější než dnes. V Michelském lese poblíž stanice Praha-Krč stále nalezneme několik pozůstatků, na které se Dan v tomto videu podívá.
Ve druhém díle tématického videa o nejočekávanější dopravní stavbě v Praze se podíváme na jižní část metra D a probereme jeho možnou dalekou budoucnost, zejména pokračování z Pankráce na Náměstí Míru a do centra nebo na Žižkov.
V hotelu na Smíchově nedávno vznikla nadzemní šikmá lanovka, která nahradila původní tradiční výtah ve stejné trase na Mrázovku. V čem se nové vozidlo liší?
Pojďme se podívat na nejočekávanější dopravní stavbu v Praze - Metro D. Ve dvou dílech vás provedeme jednotlivými plánovanými stanicemi a jejich překvapivými vlastnostmi.
142,7 kilometru kolejí, 248 světelných křižovatek, 276 zastávek a 34 linek, tvoří celou pražskou tramvajovou síť. Dan vás provede statistikami a pak možná naznačí, co se chystá.