
Karlovarské lázeňské lanovky
Lanovkové léto! Jako první jsme se podívali na dvojici lanovek v Karlových Varech, jednu pozemní, druhou podzemní. Jaká je jejich historie, kam se s nimi dostaneme a jak je v současnosti cestující využijí?
Lanovkové léto! Jako první jsme se podívali na dvojici lanovek v Karlových Varech, jednu pozemní, druhou podzemní. Jaká je jejich historie, kam se s nimi dostaneme a jak je v současnosti cestující využijí?
V dnešním videu vytahujeme ze šuplíku kauzy a nápady, které v posledních letech rychle proběhly dopravou, ale stejně rychle se na ně zapomnělo. Povstanou ještě někdy ze záhrobí?
Přes most jsme se pěšky vydali ve stejnojmenné recenzi, ovšem nedotkli jsme se otázky, jak se mostu vyhnout v případě jeho masivní rekonstrukce? Celý Metrobus se proto vydal zjistit, která z náhradních forem dopravy je na tuto trasu nejvýhodnější.
Vadí vám hluk z autobusů zajíždějících k nástupišti? Nebo časté frézování vozovky a s ním spojené přesuny zastávek? Dan rozebírá, jak se liší jednotlivé technologie stavby zastávek.
V dobách minulých končily vlaky na různých pražských nádražích, z nichž některá přežila, zatímco některá zmizela téměř beze stopy... U zrušené tratě Vysočany - Libeň dolní nádraží - Těšnov se v akčnějším videu podíváme alespoň na pár zbylých náznaků.
Rozvoj pražské železnice čeká v příštích letech na dvě nové vlakové linky, zajišťované menšími elektrickými jednotkami. Obě povedou přibližně po trase jižních tangent, jedna přes Vršovice, zatímco druhá přes Braník.
Všichni o ni tušíme, ale nikdo ji dopodrobna nerozebírá: Modernizace trati mezi Prahou-Vysočany a Čelákovicemi. V tomto videu se podíváme, co nás příští roky čeká za změny na severovýchodní pražské trati.
Blízká i daleká budoucnost slibuje nové železniční zastávky a další městské vlakové linky. V dvoudílné sérii si rychle shrneme místa, kde se takových změn dočkáme.
Jedno z nejvýznamnějších pražských nádraží ještě nedávno ohrožovaly úvahy o kompletním zrušení, nicméně v posledních letech se rozhodlo provést jeho významnou modernizaci, včetně rozšíření počtu nástupišť nebo přístupových cest.
Příjezd vlaků na pražské Hlavní nádraží vypadal ještě před 15 lety úplně jinak. Místo dnešní čtyřkolejky vedly podél Vítkova jen dvě jednokolejné tratě – dnes se budeme věnovat té jižní.
Největší železniční změny v těchto letech můžeme pozorovat na pomezí Strašnic, Vršovic a Zahradního Města. Zaniká zde stará trať a zastávka a vzniká nová kapacitní železnice.
Ještě před 13 lety se na pražské Hlavní nádraží nejezdilo velkolepými tunely a mosty pod Vítkovem. Všechny dálkové vlaky kopec objížděly buďto z jihu, nebo ze severu - a právě na druhou variantu historické trasy se dnes podíváme dopodrobna.