Dejvice
Jediné místo, kde tramvaje projíždí kruhovým objezdem, je bezpochyby Kulaťák neboli Vítězné náměstí. Dnes jezdí tramvaje středem, ale dříve dokonce kruhový objezd objížděly dokola jako auta.
Jediné místo, kde tramvaje projíždí kruhovým objezdem, je bezpochyby Kulaťák neboli Vítězné náměstí. Dnes jezdí tramvaje středem, ale dříve dokonce kruhový objezd objížděly dokola jako auta.
Která tramvajová trať jako jediná podjíždí metro? Shodou okolností je od svého vzniku poměrně nezměněná, až na prodloužení na rozšířenou křižovatku Otakarova.
Ve Vinohradské ulici se postupně vystřídaly 3 tramvajové společnosti, a od té doby se můžeme z Želivského do centra svézt tudy, nebo i typově podobnou tratí v Korunní ulici.
Jednu z mladších smyček Spořilov čeká v brzké době zánik, zatímco bude trať prodloužena dále na jih. Stejně tak smyčka u vozovny Pankrác by mohla projít přeměnou a trať prodloužením.
Nejpropletenějším územím Prahy je zcela jistě Nové Město v oblasti Zderazu. Dvě severojižní tratě a tři východozápadní zvládají provoz držet pravidelný a efektivní.
Z Palmovky a Balabenky vedou dvě paralelní tratě s různou historií, ač stejným cílem, smyčkou Lehovec. Michal tuto trasu postupně představuje.
Nejstarší dráha Elektrických podniků a k tomu první trať na samostatném tělese. Tuto dvojici dostal Dan a ukáže vám třeba útroby tramvajového mostu z Ohrady na Palmovku.
Dvě nejnovější tratě v Praze shodou okolností sdílejí počáteční uzel - Anděl. Poté pokračují buď běžnou zástavbou na konečnou Radlická, nebo podél železnice na Lihovar a poté rychlodráhou na Barrandov.
Klárov je spojnicí velkého množství tratí nad Vltavu, podél Vltavy, přes Vltavu... Sice dnes moc zastávek nepotkáme, ale za to projdeme všechny úseky, které s Klárovem souvisí.
Velkokapacitní smyčka nedaleko centra Prahy má dlouhou historii, v jistém smyslu nejdelší ze všech koncových smyček v Praze. Dříve se na ní jezdilo od Prašné brány, ale ty doby už jsou pryč a dnes se na Spojovací dostaneme jen objezdem.
Která z koncových tratí je nejvytíženější, skýtá jednu vozovnu a jedno velké sídliště, a dokonce v historii měla odbočku na Vypich?
Na levém břehu Vltavy nalezneme pouze jedinou podélnou trať, ale přesto je rozmanitá. Jak se liší Malostranské úzké uličky od širokých Smíchovských tříd? A které z nich se vám víc líbí?