Náš web využívá technologii Cookies, díky které vás můžeme sledovat a zničit vám život. Stejně jako každý web.

Udělit souhlas Více informací

AK 2021: Pražské trolejbusy

Strahov ze severu

Strahov ze severu

Výkladní skříní moderních pražských trolejbusů by se mohl stát právě kopec Strahov. Tentokrát polemizujeme, jaký smysl by měly trolejbusy od Dejvic.

Trolejbus na Zbraslav

Trolejbus na Zbraslav

Historicky trolejbusy jezdily do Chuchle a jen těsně nestihly prodloužení tratě na Zbraslav, protože byly plošně zrušeny... Nyní se nabízí příležitost tuto vytíženou trasu obnovit.

Vysočany - Vinohrady

Vysočany - Vinohrady

Tangenciální trasa spojující několik tramvajových a i dvě trolejbusové tratě, vedla některými dnes zapomenutými místy, zatímco jinde stále stojí staré trolejové stožáry.

Elektrifikace Ohrady

Elektrifikace Ohrady

Po neúspěšném výběrovém řízení zapomenutá elektrifikace linky 207 dává větší smysl, než v dnešní době vypadá. Dokonce by se troleje mohly objevit na historické Husitské ulici.

Stoupání na Michli a Krč

Stoupání na Michli a Krč

Pokud budeme v Praze hledat svazek mnoha vytížených linek, zatížený mnoha prudkými stoupáními, není lepší místo nežli Michle a Krč. Podíváme se tedy, na kterých úsecích v této oblasti by byly trolejbusy užitečné.

Dvoukloub na Letiště

Dvoukloub na Letiště

Pokud bude v budoucnu stoupat vytížení ruzyňského letiště, dosavadní autobusová doprava asi nevystačí. Tramvaje by ale byly pomalé, takže se rychle rýsuje nápad na kapacitní trolejbusy.

Karlovo nám. - Pankrác

Karlovo nám. - Pankrác

Dávno před metrem jsme se na Pankrác mohli dostat třeba trolejbusem, se zastávkami na Karlově náměstí nebo na Rašínově nábřeží. Pozorným už došlo, že to znamená, že vozy projížděly i Vyšehradským tunelem...