Rohanský most
Pamatujete na krizi u Libeňského mostu, kdy nebylo jisté, zda Holešovice nezůstanou téměř odříznuty od pravého břehu Vltavy? Pomoci řešit tuto mezeru by brzy mohl i Rohanský most.
Pamatujete na krizi u Libeňského mostu, kdy nebylo jisté, zda Holešovice nezůstanou téměř odříznuty od pravého břehu Vltavy? Pomoci řešit tuto mezeru by brzy mohl i Rohanský most.
Zatímco Dvorecký most, první úsek plánovaných tramvajových tratí na jihu Prahy, už je ve výstavbě, ostatní plány z dokumentů téměř vymizely a nejen Praha 4 se tak bude muset ještě dlouho opírat výhradně o autobusy.
Rekonstrukce železniční trati Praha - Lysá nad Labem přináší zvýšení rychlosti i komfortu cestování a součástí je i obnova nácestných zastávek a výstavba jedné nové. Jenže, kde to vázne?
Ještě před pár lety se o ní vůbec jako o blízkém plánu nemluvilo, zatímco teď trať na Václavském náměstí pomalu předbíhá trať u Hlavního nádraží. V dnešním dílu se nicméně podíváme na obě.
V minulém dokumentu byla k nalezení jediná trolejbusová trať, zatímco teď jich městští inženýři plánují na 20. Kam všude trolejbusy pojedou?
Dvě paralelní tramvajové tratě, z nichž jedna je v plánech již dlouho bez velkého posunu, zatímco druhá se objevila teprve nedávno a má velkou šanci spolu s rozvojem území vzniknout.
Dvojprojekt tramvajových tratí do studentských čtvrtí na Strahově a Suchdole se blíží realizaci. Dává to smysl z pohledu vytížení...
Před čtyřmi lety jsme si ukázali, jak je v plánu trasovat linky v okolí Letiště po otevření železniční trati, která na Letišti končí. Poslední plány se ale změnily a počítají s průjezdnou tratí... a úplně jiným trasování všeho, co si dokážeme představit.
Tato nenápadná, ale o to kontroverznější stavba představuje nejbližší budoucnost rozvoje pražského metra. A to jste o ní asi ani moc neslyšeli.
Přestupní bod mezi dálkovými i regionálními vlaky, metrem, tramvajemi i autobusy všech kategorií – to představuje do jisté míry Smíchovské nádraží už dnes, nicméně díky novému projektu se celý prostor uspořádá pro nejvyšší pohodlí pro cestující i řidiče.
Autobusy v Praze stále pomáhají dopravní obsluze většiny velkých sídlišť. V posledních letech tak vznikly 4 nové konečné, kterými vás provedeme v tomto díle.
Málo známá stavba na jihu Prahy je v myšlenkách projektantů již pár desítek let, jak dokazují i starší satelitní snímky. Nyní se ale připojil nápad využít opuštěnou železniční vlečku a tím projekt opět oživit.