
Jiráskův most
Už při výstavbě Jiráskova mostu bylo počítáno s jeho využitím jako kapacitní silniční spojnice... a to se i povedlo. Výsledek je jednoduchý a funkční.
Už při výstavbě Jiráskova mostu bylo počítáno s jeho využitím jako kapacitní silniční spojnice... a to se i povedlo. Výsledek je jednoduchý a funkční.
Historie Mostu Legií a jeho předchůdců sahá až do 19. století. Přesto si dodnes udržuje slušný technický stav a dobře slouží.
Mánesův most je vlastně nástupce Karlova mostu. Vede z Pražského hradu na Staré Město, nabízí střídmou architekturu z počátku kubismu a v okolí není moc místa. Přesto se se svou těžkou pozicí vyrovnává dobře.
Díky právě dokončované rekonstrukci jsme se mohli podívat na nejvýznamnější pražskou železniční stavbu - Negrelliho viadukt. Spojuje velkolepou historii, moderní prvky i podivnou bariéru mezi Novým Městem a Karlínem.
Původní plán na velkolepé propojení Starého Města a Letné zůstal u Čechova mostu. Je ale díky tomu tak honosný a zdobný, že podobný velký ocelový most v Praze nenajdete.
Rozebíráme jeden z nejstarších i nejmladších mostů: Štefánikův. Na první pohled působí čistě a funkčně, ale když ho projdeme podrobně, bohužel zjistíme, že v ničem nevyniká a v lecčems selhává.
Největší pražský ostrov si zaslouží i velký most – vede po něm magistrála, tramvaj, pod ním metro a dřív po něm chodila prasata. Dnes pomalu sloužit přestává a uvidíme, jak se bude jeho rekonstrukce řešit.
O problémech Libeňského mostu se píše a mluví téměř všude, ale málokdo tuší, jak je tato stavba rozlehlá a z čeho se skládá – na to jsme se tedy v této recenzi zaměřili.
Víte, že byl Most Barikádníků otevřen ve stejný den jako most Libeňský? I když to není úplná pravda. Jeho celou historii vysvětlujeme v dnešní recenzi.
Který most je v Praze jediný bílý? Také vás překvapuje, že to může fungovat? Ale Trojský most ukazuje, že ano.
Tubus na Černém Mostě jako jediný pražský most pro metro nevede moc vysoko nad zemí. Vlastně by se dobře dal označit jako zbytečný, ale je tomu tak?