T3 Coupé
Jedna z nejnovějších pražských tramvají neslouží úplně dopravnímu účelu - spíše plní účel rekreační. Při tom zvládá okouzlovat cestující či kolemjdoucí svým modrým krásným lakem, béžovým vybavením nebo sympatickou posádkou.
Jedna z nejnovějších pražských tramvají neslouží úplně dopravnímu účelu - spíše plní účel rekreační. Při tom zvládá okouzlovat cestující či kolemjdoucí svým modrým krásným lakem, béžovým vybavením nebo sympatickou posádkou.
Při prohlídce muzejních vozidel vám možná na očích zůstanou i zbylé zdobné exponáty z historie pražské dopravy - dvojkolí, kontrolery, cedule, označníky...
Smíchovský podnik Tatra se sice v minulém století zaměřoval na tramvaje pro celý východní blok, ale po rozhodnutí vystavět metro v Praze se rozhodl zkusit vyrobit i vozidlo pro něj. Příliš úspěchu tehdy nesklidilo... Ale jeho duch s námi stále jezdí.
Tramvaj T1 nese více revolučního, než se může na první pohled zdát. Právě první zástupce americké koncepce PCC v Česku například zavedl otočné podvozky pro pohodlnější jízdu.
Reklamní vůz, brousič kolejí a pluh z vokovické vozovny - dnes vám představíme celé 3 různé pracovní vozy, které připomínají historii pražské tramvajové dopravy více z pohledu technického či organizačního nežli z pohledu cestujících.
Druhý ze dvou sovětských typů metra, které převážely cestující po většině zemí východního bloku. I v Praze zajišťovaly provoz postupně na všech linkách a rekonstruovanými typy byly nahrazovány až do roku 2007.
Jak souvisí nákladní posunová lokomotiva s tramvajovým provozem? V šedesátých letech vznikla v tramvajových dílnách Rustonka, a tam sloužila až do přeřazení do Muzea.
Nejpočetnější typ trolejbusu v Praze... Tatra T400 se pyšní obrovskými koly a třemi nápravami, z nichž obě zadní fungují jako trakční.
Ringhofferka v zelenomodrém nátěru? Honza se v tomto okénku podívá na Salónní vůz 200, který se ještě za císařských dob účastnil výstav, průvodů nebo právě převážel vysoké hodnostáře.
Náhled do historie prodeje jízdenek nás dovede až k pokladnímu vozu, který od první republiky stával na vytížených konečných, ať už na odstavné koleji, či dokonce mimo koleje.
14. díl Adventního kalendáře si nezaslouží nic jiného než trolejbus 14TrE zvaný Čechoameričan! Série částečně vznikala v Česku a až ke kompletaci docházelo v Daytonu, kde také následně 14TrE jezdily. A jeden kousek se nedávno vrátil do svého rodiště.
Poslední pražská vysokopodlažní tramvaj s šedou karoserií, hranatými rohy, a nízkou dobou dožití v našich ulicích, představuje T6A5, jejíchž pár nejmladších kusů dojíždí poslední měsíce v provozu.