Tatra T2R
Původní tramvaje T2 se po 20 letech dočkaly rekonstrukce do podoby bližší novějším T3 - změnilo se čelo, ovládací panel nebo informační panely. Obě tyto varianty nicméně ukazují zachované retro vozy T2R.
Původní tramvaje T2 se po 20 letech dočkaly rekonstrukce do podoby bližší novějším T3 - změnilo se čelo, ovládací panel nebo informační panely. Obě tyto varianty nicméně ukazují zachované retro vozy T2R.
První pražský trolejbus se sedačkami za sebou. Jeho význam v hlavním městě byl spíše okrajový, ale přesto se jeden kus pro Muzeum zachoval - dokonce ve zcela pojízdném stavu.
Jižní část Prahy čekala v 70. letech na metro jako na smilování. Do ostrých debat o vozovém parku pronikl zejména Sovětský svaz, který si úplně nepřál, aby byly soupravy vyráběny u nás - nakonec se tak do Prahy dostaly vozy Ečs.
Na první pohled podobná klasickým tramvajím T3, ale přitom o něco starší a kulatější. Vůz 6002 se původně testoval na úzkorozchodné síti v Liberci, ale nakonec zavítal jako muzejní kus do Střešovic.
Červenobílé dvounápravové vozy vyráběné v Ringhofferově továrně na Smíchově zaplavily v první polovině 20. století nejen Prahu. Základní koncepce je u všech stovek vyrobených kusů stejná, ale dnes vám ukážeme, co každá série přinášela nového.
Exponát zachycující počátky provozu autobusů, který zatím moc návštěvníků nevidělo. Škoda 506N pamatuje ještě na levostranný provoz - který jí taktéž určil celý osud.
Rozdíl mezi T3 a T4 na první pohled nenajdete. Konkrétní dvě, které vám ovšem ukážeme v tomto díle, slouží k vyhlídkovým jízdám a mají tak speciálně uzpůsobený vnitřek i zevnějšek.
Legendární tramvaje T3 s nejvyšším počtem vyrobených kusů na světě snad nikdy nezůstanou zapomenuty. Její potomci jezdí v Praze dosud a i Muzeum MHD zachovalo několik kousků z prvních sérií.
Pod značkou Ringhoffer byla vyrobena většina pražských tramvají první poloviny 20. století. V dnešním díle vám Michal představí několik typů jednosměrných motorových a vlečných vozů: Ponorku, Mevro, Plecháč Kolíňák nebo Krasin.
Věznice na kolejích nebo protiteroristická obrana? Tento černý vůz může vypadat na první pohled jakkoli, ale v dřívějších dobách sloužil jako pojízdná měnírna trolejového napětí.
První kloubovou tramvaj v Praze vyrobila tradiční Tatra Smíchov na sklonku 20. století. Její původní verze vyniká béžovou barvou, plochými dveřmi nebo budníkem s číslem linky.
Nejstarší zástupce nejen vozidel hromadné dopravy v hlavním městě Praze, ale železniční dopravy vůbec. Představujeme Koněspřežnou tramvaj včetně základní historie, kudy v našich ulicích jezdila.