Náš web využívá technologii Cookies, díky které vás můžeme sledovat a zničit vám život. Stejně jako každý web.

Udělit souhlas Více informací

AK 2020: Muzeum MHD

Tatra T2R

Tatra T2R

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Původní tramvaje T2 se po 20 letech dočkaly rekonstrukce do podoby bližší novějším T3 - změnilo se čelo, ovládací panel nebo informační panely. Obě tyto varianty nicméně ukazují zachované retro vozy T2R.

Škoda 8Tr

Škoda 8Tr

Exponát Muzea MHD před 4 roky

První pražský trolejbus se sedačkami za sebou. Jeho význam v hlavním městě byl spíše okrajový, ale přesto se jeden kus pro Muzeum zachoval - dokonce ve zcela pojízdném stavu.

Ečs

Ečs

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Jižní část Prahy čekala v 70. letech na metro jako na smilování. Do ostrých debat o vozovém parku pronikl zejména Sovětský svaz, který si úplně nepřál, aby byly soupravy vyráběny u nás - nakonec se tak do Prahy dostaly vozy Ečs.

Tatra T2

Tatra T2

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Na první pohled podobná klasickým tramvajím T3, ale přitom o něco starší a kulatější. Vůz 6002 se původně testoval na úzkorozchodné síti v Liberci, ale nakonec zavítal jako muzejní kus do Střešovic.

Nejstarší Ringhofferky

Nejstarší Ringhofferky

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Červenobílé dvounápravové vozy vyráběné v Ringhofferově továrně na Smíchově zaplavily v první polovině 20. století nejen Prahu. Základní koncepce je u všech stovek vyrobených kusů stejná, ale dnes vám ukážeme, co každá série přinášela nového.

Škoda 506N

Škoda 506N

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Exponát zachycující počátky provozu autobusů, který zatím moc návštěvníků nevidělo. Škoda 506N pamatuje ještě na levostranný provoz - který jí taktéž určil celý osud.

Vyhlídkové T3 a T4

Vyhlídkové T3 a T4

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Rozdíl mezi T3 a T4 na první pohled nenajdete. Konkrétní dvě, které vám ovšem ukážeme v tomto díle, slouží k vyhlídkovým jízdám a mají tak speciálně uzpůsobený vnitřek i zevnějšek.

Tatra T3

Tatra T3

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Legendární tramvaje T3 s nejvyšším počtem vyrobených kusů na světě snad nikdy nezůstanou zapomenuty. Její potomci jezdí v Praze dosud a i Muzeum MHD zachovalo několik kousků z prvních sérií.

Jednosměrné Ringhofferky

Jednosměrné Ringhofferky

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Pod značkou Ringhoffer byla vyrobena většina pražských tramvají první poloviny 20. století. V dnešním díle vám Michal představí několik typů jednosměrných motorových a vlečných vozů: Ponorku, Mevro, Plecháč Kolíňák nebo Krasin.

Pojízdná měnírna

Pojízdná měnírna

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Věznice na kolejích nebo protiteroristická obrana? Tento černý vůz může vypadat na první pohled jakkoli, ale v dřívějších dobách sloužil jako pojízdná měnírna trolejového napětí.

KT8D5

KT8D5

Exponát Muzea MHD před 4 roky

První kloubovou tramvaj v Praze vyrobila tradiční Tatra Smíchov na sklonku 20. století. Její původní verze vyniká béžovou barvou, plochými dveřmi nebo budníkem s číslem linky.

Koněspřežka

Koněspřežka

Exponát Muzea MHD před 4 roky

Nejstarší zástupce nejen vozidel hromadné dopravy v hlavním městě Praze, ale železniční dopravy vůbec. Představujeme Koněspřežnou tramvaj včetně základní historie, kudy v našich ulicích jezdila.