
Posunová lokomotiva
Jak souvisí nákladní posunová lokomotiva s tramvajovým provozem? V šedesátých letech vznikla v tramvajových dílnách Rustonka, a tam sloužila až do přeřazení do Muzea.
Jak souvisí nákladní posunová lokomotiva s tramvajovým provozem? V šedesátých letech vznikla v tramvajových dílnách Rustonka, a tam sloužila až do přeřazení do Muzea.
Nejpočetnější typ trolejbusu v Praze... Tatra T400 se pyšní obrovskými koly a třemi nápravami, z nichž obě zadní fungují jako trakční.
Ringhofferka v zelenomodrém nátěru? Honza se v tomto okénku podívá na Salónní vůz 200, který se ještě za císařských dob účastnil výstav, průvodů nebo právě převážel vysoké hodnostáře.
Náhled do historie prodeje jízdenek nás dovede až k pokladnímu vozu, který od první republiky stával na vytížených konečných, ať už na odstavné koleji, či dokonce mimo koleje.
14. díl Adventního kalendáře si nezaslouží nic jiného než trolejbus 14TrE zvaný Čechoameričan! Série částečně vznikala v Česku a až ke kompletaci docházelo v Daytonu, kde také následně 14TrE jezdily. A jeden kousek se nedávno vrátil do svého rodiště.
Poslední pražská vysokopodlažní tramvaj s šedou karoserií, hranatými rohy, a nízkou dobou dožití v našich ulicích, představuje T6A5, jejíchž pár nejmladších kusů dojíždí poslední měsíce v provozu.
Původní tramvaje T2 se po 20 letech dočkaly rekonstrukce do podoby bližší novějším T3 - změnilo se čelo, ovládací panel nebo informační panely. Obě tyto varianty nicméně ukazují zachované retro vozy T2R.
První pražský trolejbus se sedačkami za sebou. Jeho význam v hlavním městě byl spíše okrajový, ale přesto se jeden kus pro Muzeum zachoval - dokonce ve zcela pojízdném stavu.
Jižní část Prahy čekala v 70. letech na metro jako na smilování. Do ostrých debat o vozovém parku pronikl zejména Sovětský svaz, který si úplně nepřál, aby byly soupravy vyráběny u nás - nakonec se tak do Prahy dostaly vozy Ečs.
3 dny před Železničním novým rokem ukazujeme změny plánované na letošní rok i na roky budoucí... Dále integrujeme Berounsko a slavíme vánoční tramvaje.
Na první pohled podobná klasickým tramvajím T3, ale přitom o něco starší a kulatější. Vůz 6002 se původně testoval na úzkorozchodné síti v Liberci, ale nakonec zavítal jako muzejní kus do Střešovic.
Červenobílé dvounápravové vozy vyráběné v Ringhofferově továrně na Smíchově zaplavily v první polovině 20. století nejen Prahu. Základní koncepce je u všech stovek vyrobených kusů stejná, ale dnes vám ukážeme, co každá série přinášela nového.