
Nové radiální městské linky a zastávky
Blízká i daleká budoucnost slibuje nové železniční zastávky a další městské vlakové linky. V dvoudílné sérii si rychle shrneme místa, kde se takových změn dočkáme.
Blízká i daleká budoucnost slibuje nové železniční zastávky a další městské vlakové linky. V dvoudílné sérii si rychle shrneme místa, kde se takových změn dočkáme.
Jedno z nejvýznamnějších pražských nádraží ještě nedávno ohrožovaly úvahy o kompletním zrušení, nicméně v posledních letech se rozhodlo provést jeho významnou modernizaci, včetně rozšíření počtu nástupišť nebo přístupových cest.
Během sněhové nadílky sice hromadná doprava moc spolehlivě nejezdí, ale brzy začne díky novým vysoutěženým elektrobusům nebo proměně stanice Vltavská.
Příjezd vlaků na pražské Hlavní nádraží vypadal ještě před 15 lety úplně jinak. Místo dnešní čtyřkolejky vedly podél Vítkova jen dvě jednokolejné tratě – dnes se budeme věnovat té jižní.
Největší železniční změny v těchto letech můžeme pozorovat na pomezí Strašnic, Vršovic a Zahradního Města. Zaniká zde stará trať a zastávka a vzniká nová kapacitní železnice.
V Praze padají návrhy na omezení platnosti všech buspruhů, Středočeský kraj se chystá celoplošně zdražit a na Ústecku zase budou pro úspory omezovat dopravu.
Více než měsíc práce průvodčího kol v Rujáně s sebou nesl další zážitky a postřehy ze zastávek či od samotného Rafa. V druhém díle například odpovídá na dotazy diváků.
Ještě před 13 lety se na pražské Hlavní nádraží nejezdilo velkolepými tunely a mosty pod Vítkovem. Všechny dálkové vlaky kopec objížděly buďto z jihu, nebo ze severu - a právě na druhou variantu historické trasy se dnes podíváme dopodrobna.
První Expres roku 2021 přichází se změnami linkového vedení na severovýchodě Prahy a novými vozy - ať už pro lanovku, nebo na železnici.
Je lepší svezení Rakví, nebo Limetkou? To si mohli cestující zkusit při změně jízdního řádu 2020, kdy provoz rychlíkové linky R14 převzala Arriva po ČD. A zkusili jsme to také.
Z nejhorší a nejpomalejší ulice pro tramvaje i autobusy se v minulém roce zrodila zbrusu nová tramvajová trať na vlastním štěrkovém loži, včetně nové zastávky Lihovar. Jak postupné výluky probíhaly a jak místo prokouklo?
V Muzeu sice nefoukal silný vítr a nejezdila hlasitá auta, ale zato jsme si s radostí lezli do záběrů či se překřikovali. Přeřeků samozřejmě není nikdy dost. Užijte si sestřih nepovedených scén z letošního Adventního kalendáře.