Expresně: Jak to bude s Metrobusem o Vánocích?
Vánoce již klepou na dveře a my se podíváme na to, jak bude v čase vánočním fungovat Metrobus. Fofrman se ptá, ti nejpovolanější odpovídají.
Vánoce již klepou na dveře a my se podíváme na to, jak bude v čase vánočním fungovat Metrobus. Fofrman se ptá, ti nejpovolanější odpovídají.
Dlouho očekávané autobusové linky využívající tunely a další spojky Městského okruhu jsou vedením města neustále odkládány. Mají takové linky smysl a pokud ano, proč ještě nejezdí?
V posledním dílu se věnujeme jednomu z prvních činů nového magistrátu se dotkl rovnou zimního smogu - kromě dalších opatření zavedl v nejzatíženějších dnech jízdné v MHD zdarma. Je tento nápad rozumný?
Jedna z největších pražských automobilových tepen vede samotným centrem města. Je to správné? Nebylo by lepší tuto třídu zkultivovat, zmenšit nebo doplnit autobusovou linkou?
V rámci podzimního dokumentu o rozvoji linek v Praze se uvažovalo o změně názvu některých zastávek. Jednak autobusových konečných, a druhak kontroverznějších stanic metra.
Ropid by už několik let rád zavedl celoplošné zastávky na znamení pro autobusy. Na každé zastávce by tak bylo nutné stisknout tlačítko, ale na druhou stranu by se na žádné zastávce nezastavovalo zbytečně.
Praha neustále testuje možnosti zavedení autobusů na ekologičtější pohon než nafta. Mají takové snahy smysl a je lepší plyn, elektrobus nebo trolejbus?
Metro D je jistě jednou z nejočekávanějších staveb v Praze, u které se dokonce poslední měsíce ukazují náznaky pohybu. Je ale vůbec s principu správně takovou věc stavět? Není Metro D špatně trasované nebo špatně technicky naplánované?
V dalším dílu Očima Metrobusu se díváme na tramvaje do Středočeského kraje, které by mohli v budoucnosti zajistit pohodlné a rychlé spojení třeba do míst, kam nejezdí vlak. Je to ale správný vývoj? Nečekají ho spíše technické problémy a neefektivita?
Několik měsíců starý nápad zavést lanovku z Podbaby do Bohnic překvapil některé z obyvatel pozitivně a některé negativně. Myslí si i redaktoři Metrobusu, že je to úlet?
Originální řešení kapacitně nedostačujících vlakových tratí v Praze spočívá ve výstavbě nových tunelů pro příměstské linky, aby povrchové tratě sloužily jen dálkové dopravě. Co si myslíme o takzvaném Metru S?
Libeňský most je velice zchátralá dopravní stavba mezi Libní a Holešovicemi. Současná koalice ho plánuje opravit, ale minulá preferovala zbourání a rozšíření o více pruhů. Která z těchto možností se více zamlouvá redaktorům Metrobusu?